Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: jeroenenmariekestam

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marieke

26 November 2011 | Australië, Melbourne

Hay...

We zijn nu bijna een week in melbourne. Het weer verchilt per dag. Vandaag is het regenachtig. De afgelopen dagen was het vooral zonnig en 30 graden.

We konden ons campertje dumpen in Melbourne, dus dat was wel ideaal. Maar voordat we dat deden gingen we eerst naar ons hostel om onze tassen alvast te brengen, dit scheelt namelijk een hoop gesjouw. Om het parkeerkaartje te ontwijken (17 dollar per uur), bleef Jeroen in de auto zitten en moest Marieke 2x naar het hostel met alle spullen...Pfff.
Daarna zijn we naar Footscray gereden om ons busje in te leveren. Dat stelde eigenlijk weinig voor. Ze keken niet eens naar het busje. Wel moesten we opschrijven wat er eventueel kon worden gerepareerd (een lange lijst dus).
Vervolgens zijn we met de bus en tram terug gegaan naar de Elizabethstreet. Hier staat ons hostel (midden in het centrum dus ideaal!). We zijn die dag nog de stad ingegaan en in de avond de pub nog bezocht. In onze kamer slapen nog 4 duitsers (3 jongens, 1 meisje). Erg leuke mensen dus veel gezeligheid.

De volgende dag was het een relaxdagje. Jeroens batterij was op van zijn horloge, dus die hebben we gerepareerd. Voor de rest zijn de naar de Victoriamarkt geweest. Dit is de bekendse markt van Melbourne, waar je allerlei souvernirs, kleding, groeten en fruit kunt kopen.
Erg leuk en gezellig!
Voor de rest gingen we vroeg naar bed dit keer. We slapen in stapelbedden en deze bedden piepen nogal, dus de jongen (daniel) die onder mij ligt haalt de trap bij mij weg. Dus springend uit bed en klimmend om in bed te komen.

Donderdag hebben we iets meer ondernomen. We hebben een river cruise over de Yarra River gehad. Was erg mooi. Veel tuinen, planten, gebouwen en stadions gezien (staan er 4 naast elkaar). Vervolgens zijn we ook nog de Eureka ingegaan. Dit is een skydeck (300 meter hoog). Een prachtig uitzich over Melbourne heen. Jammer genoeg waren sommige ramen geblineerd, waardoor de foto's niet helemaal zuiver zijn.
Nadat we weer 300 meter waren gedaald, wilde ik nog graag wandelen door het park. Jeroen is niet zo van het wandelen, maar hij ging toch mee. Even lekker gezond in het park en via de rivier weer terug gelopen. Lekker relax dus.

Voor de rest zitten we nog wel redelijk vaak bij de Mac...want je kunt daar goed op het terras zitten. Dus dan bestellen we alleen een colaatje en vervolgens zitten we dan 2 uur in het zonnetje te genieten van alle (rare/gek geklede) mensen die langslopen.
Ook hebben we nog gebowld met our roommates.

Op dit moment zitten we in de libery of Victoria. Een mega grote bieb en waar je dus gratis kunt internetten. Erg relax dus.

Maandag gaan we naar Stephan!

G'day!

• 27 November 2011 - 13:34

Tineke:

hoi Marieke en Jeroen,

Het ziet er allemaal erg mooi uit.
    Jullie hebben al heel veel gezien.
    Geniet er nog van.

groetjes Tineke

• 27 November 2011 - 16:10

Opa En Oma Tielen:

Hoi Marieke,

We hoorden dat je het erg leuk hebt in Australie.
    Nog veel plezier toegewenst.
    gr. Opa en Oma Tielen.

• 30 November 2011 - 14:44

Jim En Kim:

Hey Marieke en Jeroen,

Zo te lezen vermaken jullie je nog prima. Wij zitten volop in de sinterklaassfeer en daarna zo door naar kerst. De kerstsfeer zal voor jullie wel anders zijn, met dat mooie weer.
    Geniet nog van alles wat jullie gaan doen.

Groetjes, Jim en Kim

• 03 December 2011 - 13:07

Jeroen En Linda:

Hee Marieke,

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen zeg! Je bent al lekker bruin geworden zeg! Lekker zo´n warm temparatuurtje hoor en een terrasje bij de Mac is dan ook niet verkeerd natuurlijk! Leuk dat jullie telkens nieuwe mensen ontmoeten zeg!
    Hier gaat alles ze gangetje, het is gelukkig nog niet echt winter(alleen maar regen en mist voornamelijk)
    We zijn erg benieuwd naar al je verhalen als je terug ben, nog een paar weekjes!

Tot spreeks en enjoy!

Liefs, Jeroen en Linda

• 03 December 2011 - 23:47

Rene En Conny.:

he jeroen en marieke.we proberen jullie al de hele tijd te bellen.kan je je telefoon nummer (mob) ( of als je ergens bij fam. ben het vaste nummer). incl.land code doormailen.
    gr.wij

• 03 December 2011 - 23:47

Rene En Conny.:

gr.wij

• 04 December 2011 - 12:32

Annelies:

Hallo Marieke en broer Jeroen,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een belevenissen zo ver weg van huis. Bijf genieten want de tijd vliegt.... groetjes ook van Ingrid en Mirna, die net binnen komen met de sinterklaassurprises.

Alle goeds, Annelies