Melbourne II - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu Melbourne II - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu

Melbourne II

Door: jeroenenmariekestam

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marieke

08 December 2011 | Australië, Melbourne

G'day!!

Op dit moment zitten we bij Stephen en Joy in Melbourne. Hier zitten we nu ongeveer al een week. Jeroen is te werk ( veel blaren...niet gewent om ECHT te werken:P) en marieke heeft de lekker vakantie hier.

Vorige week maandag kwamen we aan en werden we hartelijk ontvangen. Een uitgebreide lunch en daarna gelijk een wandeling door de tuin (12 hectare). Dus een wandeling van 2 uur....was wel erg mooi om te zien (zie foto's). Rond een uur of 5 komt de hele familie thuis van werk en is het net een kindertehuis. Er loopt hier soms wel 12 man rond, iedereen klets en rent door het huis, maar wel ERG gezellig:P !! De meiden en jongens zijn van onze leeftijd. Daarna even een rondleiding door het huis. Iedereen heeft een eigen badkamer en je kan altijd een auto pakken (staan er 10 op het pad)...maar ik denk dat ik verdwaal hier:P

Dinsdag was het prachtig weer en heeft marieke gezond. Jeroen was te werk. Hij begint om half 8 en stopt om 4/5 uur. Aan het eind van de dag is het biertijd. Samen met Stephan gaat hij film kijken of zit hij in de keuken. Erg gezellig en gemoedelijk allemaal. Niks is te gek.

Woensdag (moest jeroen werken) ben ik met Puffing Billy naar Gembrook gegaan. Dit is een van de oudste en best bewaarde stoomtrein ter wereld. Dus dat was wel even de moeite waard om ritje mee te maken. Eenmaal aangekomen in Gembrook is het hondenweer. Ruim twee uur heeft het keihard geregend. Dus heb maar een cheesecake gegeten bij de lokale bakker. Rond een uur of 4 kwam Joy (vrouw van Steve) mij weer ophalen..ideaal dus.

Donderdag moest Jeroen uiteraard weer werken:P Een warme dag voor hem, maar hij heeft afwisselend werk. Hij moest deze dag vooral heen en weer rijden met de auto vol planten en bomen.
Wel even wennen om te schakelen aan het stuur.
Hij heeft 2 keer vastgezeten met de auto, maar Steve heeft hem gered:p Ondertussen was ik vandaag naar Trudy gegaan en daar een nachtje gebleven. Ook ben ik nog even naar de Melbourne Zoo geweest
De dagen erna waren erg relax. Ze zijn erg enthousiast en gastvrij. Niks is te gek hier. Jeroen heeft ondertussen ook zijn eerste loon cash ontvangen ( = niet verkeerD).

Op dit moment is Jeroen aan het werk en ben ik op Philip Iland met Joy en Rachel (dochter). Ze hebben daar een vakantiehuisje aan zee...beter kan niet. Dus samen met Rachel de afgelopen 2 dagen gezond en gerelaxed. Jeroen komt morgen samen met Steve. Ze nemen dan waarschijnlijk ook de boot mee...wat heerlijk is met 30 graden.

Zondag avond gaan we weer terug naar Melbourne. De familie zet mij af bij het vliegveld omdat ik even tussendoor een trip heb geboekt naar Fiji. Een klein eilandje, ongeveer 6 uur vliegen....Heerlijk in een resort...een paradijs dus. Jeroen wil niet mee, omdat hij wil werken om later verder te gaan reizen. Waarschijnlijk gaat hij in Januari richting Cairns en komt hij rond april weer terug bij Steve om een aantal maanden te werken. Hij heeft dan meer werk voor hem. Ideaal voor Jeroen dus.

Kortom we genieten hier van het uitstekende weer (hoorde dat het bij jullie stormt..:P) en we worden hier hartelijk ontvangen door iedereen.

G'day !

Oja.. Steve vertelde nog een kort verhaaltje over de 5 mannen die 2 jaar geleden op bezoek waren. Ome Jan wilde liever niet aan het bier, maar uiteindelijk toch eentje genomen. Aan het eind van de avond was ome Jan stom dronken:P....weet jij dat ook weer even Marielle..

• 08 December 2011 - 18:15

Jos, Tanja En Sharon:

Leuk om telkens weer de verslagen te lezen, de foto's te zien en nieuwtjes te horen (over bijv. Ome Jan!!)

• 10 December 2011 - 15:49

Rene En Conny:

en en marieke.het is weer een tijdje geleden dat jullie een berichtje hebben geschreven,maar het kan ook niet anders dat jullie het erg druk hebben.jeroen kan nu eens voelen hoe wij moeten afzien (af en toe)die toetsenbord vingers zijn niets gewent.ik neem aan dat stevan en joy ne(e)ven en/of nich(ten) zijn.marieke jij zal je wel vermaken denk ik.je gaat alleen naar de fiji eilanden.dat lijkt mij ook erg chil,en jeroen maar werken met zijn zere handje,jullie hebben het wat betrefd de autos het voor het uitkiezen,jeroen zoekt vast de grootste en mooiste auto uit.wij hopen dat jullie nog heel veel mooie dagen hebben in aussi.en de fotos ga ik na dit schrijven even bekijken.groetjes van ons allemaal.en een x van conny aan jeroen.
    p.s. conny mist jeroen.

• 10 December 2011 - 18:57

Maarten:

Hey jeroen en marieke. Hier in het noorden van nederland begint het langzamerhand kouder te worden. Veel wind en regen laatste tijd. sommige waterkeringen zijn ook gesloten, kan je nagaan. Maar jullie wel veel beter weer zo te zien, Ik hoop dat jeroen het ook naar zijn zin heb met zn werk, want als je het leuk vind scheelt dat al een hoop. Groetjes Maarten en Marieke.