Aangekomen in Hong Kong - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu Aangekomen in Hong Kong - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Hong Kong

Door: jeroenenmariekestam

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marieke

20 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Ons eerste berichtje vanuit Sydney.

Na een vliegreis van 10.45 uur kwamen we aan in Hong Kong.Vanwege het tijdsverschil hebben we een nacht overgeslagen.Vermoeid, brak en uitkijkend naar een douche en een bed, zo voelde het voor ons.

Op het eerste gezicht is Hong Kong een stad met 'hele' hoge gebouwen, vissersplaatjes en een grote haven. Zodra je dieper de stad in gaat, merk je dat er toch veel verschil is tussen rijk en arm. Zo zie je 3 ferari's rijden en daarna een oude krot waarbij de uitlaatgassen niet best zijn voor je gezondheid. Veel smog, rioollucht en vuil is het aanzicht van de stad.

We hebben 12 uur in Hong Kong gezeten. We hebben hier en daar wat rond gekeken, een park bezocht en gegeten. Overal zie je van die 'mannetjes' die je een rolex horloges willen aansmeren, je duwen in de restaurants en speciaal voor jou een plekje in de sighseeingbus hebben gereserveerd.
Kort gezegd, viel Hong Kong ons een beetje tegen. Maja het enige waar Nederlanders wel van houden is 'goedkoop'....en tja we moeten zeggen dat het inderdaad niet duur is. We hebben lekker gegeten en gedronken voor maar liefst 5 euro per persoon.

De vliegeis richting Ausie ging toch wel wat soepeler, want er waren maar lieft 45 mensen aan boord. Dat betekende dat je dus 4 stoelen tot je beschikking had om lekker languit te gaan liggen...jammer genoeg hadden we behoorlijke turbulentie, waardoor we 5x door de stewardess werden wakker gemaakt om de stoelriem nogmaals om te doen..

De komende dagen gaan wij ons vermaken in Sydney.
Zaterdag gaan wij naar de Blue Mountains, zondag hebben we de havencruise en maandag gaan we surfen.

Groetjes marieke en jeroen

• 20 Oktober 2011 - 13:37

Linda:

Hee Marieke en Jeroen,

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Wat een reis zeg! Mooie foto's hebben jullie gemaakt zeg! Deze zijn zeker van Sydney? Nou geniet er nog maar lekker van, hier alleen maar regen en kou!!!!

Veel liefs, Linda

• 20 Oktober 2011 - 18:18

Joop En Ali:

Top jongens, geniet ervan. We houden jullie in de gaten.
    Groetjes.

• 21 Oktober 2011 - 10:49

Jos, Tanja En Sharon:

Hé gassies,

leuk jullie zo te kunnen volgen. Geniet ervan en wij zullen jullie reis blijven volgen.

groeten

• 21 Oktober 2011 - 12:07

Yasmin:

Zoals ik had gezegd ga ik jullie volgen op deze site :). Bevalt het tot nu toe?
    Ik ben erg benieuwd naar jullie aankomende maandag!
    Good luck xxxx

• 21 Oktober 2011 - 18:56

Jan En Mariëlle:

Hoi Marieke en Jeroen,

Zo te horen is jullie reis goed verlopen.
    Toch Hong Kong ingegaan. Wat goed van jullie. Zo kun je zien hoe de andere kant van de wereld leeft. Nog een fijne reis verder.
    Groetjes,
    de stammetjes van de noorddijk.

• 22 Oktober 2011 - 13:43

Maarten.:

Hey. Klinkt allemaal wel goed;). Van die vlucht wist je gewoon dat je naar de .... zou zijn;).

Ik wens jullie heel veel plezier. En jeroen als je je nummer nog door wilt geven.
    Als je weer belt, kan je dan niet ervoor zorgen dat je niet anoniem belt;)

Het ga jullie goed!

• 22 Oktober 2011 - 20:33

Lia Tielen:

hoi Marieke, leuk om je /jullie zo te volgen op je reis.

groetjes Lia