Eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Sydney

Door: jeroenenmariekestam

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marieke

23 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Eenmaal op sydney ariport aangekomen werden we opgewacht door 2 jonge meiden: Laura en Marloes. Zelf al ervaring in het backpacken.
Na 20 minuten rijden, hadden we onze eerste fotomoment met de groep. Als achtergond de harbor bridge and the opera house.

Met de bus gingen we verder richting het hostel: G'day. Eerste indruk: rommelig, vies en muf.
Op onze beddengoed lag nog broodkruimels en de keuken rook alsof er al 10 jaar niet meer schoon was gemaakt.

In de avond stond er een bbq gepland. We hebben heerlijke kangaroo vlees gegeten en als verassing kwam er nog een aboriginal spelen op zijn 'Digiridoo??'
Daarna nog even naar de kroeg, waar we onze eerste australische bandje hebben zien spelen.

De volgende dag was een regeldag. Bankzaken en de medicare pas moest worden geregeld. Vervolgens gezamelijk geluncht in het Heidepark (erg mooi!). Prima weer; zo'n 30 graden. De nacht was niet zo goed verlopen; veel herry, geschreeuw en harde muziek. De volgende dag zagen we ook nog dat er iemand had gekotst in het toilet en dat iemand de brandslang heeft uitgeprobeerd in keuken....kort gezegd: je hebt weinig rust. Daarom hebben we ook oordopjes gekocht.

Gister zijn we naar de blue mountains gegaan. Ik kan er weinig over schrijven, maar 'indukwekkend'.Er was wel een kleine bosbrand te zien. De foto's hieronder vertellen meer.

Vandaag hadden we een havencruise, Na zo'n 20 minuten kwamen we aan op het strand waar we hebben gerelaxed. Gelukkig goed ingesmeerd (met factor 30)...even goed al bruin geworden.
De terug weg zijn we nog langs het mooiste park van australie geweest. Grote palm- en bananenbomen. Ook zagen we tientallen vleermuizen in verschillende bomen hangen (zie foto's) Erg bijzonder allemaal.

In de planning stond dat we morgen zouden gaan surfen. Dit gaan we morgen uiteindelijk niet doen. We vertrekken richting Brisbane. Hier doen we 5 dagen over. Onze eerste stop is waarschijnlijk New Castle. We hebben Ome Niek gebeld, hij vond het erg leuk als we zouden komen. Hij heeft gelijk verteld welke bus we moeten nemen en nogmaals zijn adres gegeven.
Met de Greyhound kun je voor zo'n 120 dollar 3 maanden van Sydney naar Brisbane reizen...dus de prijs valt mee

Wij zeggen: bekijk de foto's...

Groetjes uit het prachtige Sydney!

• 23 Oktober 2011 - 14:10

Tineke:

Wat een mooie foto's!!...

Veel plezier jullie verdere reis.

groetjes Tineke.

• 23 Oktober 2011 - 14:19

John:

Hoi Luitjes....

Ziet er allemaal erg goed uit... Toch wel een beetje jaloers denk ik !! Hier bij ons beduidend lagere temperaturen...

Geniet van jullie verdere reis door Australië, en doe voorzichtig :)

We kijken met ze allen uit naar de volgende foto's met bijbehorende verhalen.

Have fun xx !!!

John

• 23 Oktober 2011 - 14:38

Rene En Conny:

he jeroen heb je al neukt?maar ik heb de foto's bekeken maar er zitten heel wat foto's bij die wel indruk op ons maken zoals de opera house.het lijkt ons ook wel wat om naar ausie toe te komen,het weer is beter dan hier,edjuuuuu heb net dat is nederlandse tijd 16.30 uur dat even op de comp.gezet zodat we elke dag even kunnen kijken wat jullie evaringen zijn.we horen jullie weer gouw.groeten van ons vieren en natuurlijk edjuuuuu.

• 23 Oktober 2011 - 18:10

Kim Oud:

Marieke, het ziet er geweldig uit! Leuk om te volgen. Wij vandaag 1e wedstrijd binnen en net aan gewonnen. We hebben het zelf erg (onnodig) spannend gemaakt. Jullie moeder was heel pittig te kijken! Veel plezier...Gr. Kim

• 23 Oktober 2011 - 18:18

Gerda Biersteker:

Ik lees dat jullie je erg vermaken en ik vind het super dat jullie zoveel foto's al aan ons kunnen laten zien.
    We horen graag het vervolg enne geniet van elke dag!!!

• 24 Oktober 2011 - 12:58

Danielle Vermolen:

Heey Marieke,

Wat leuk om zo jullie verhalen te volgen en foto's te zien. Zag trouwens dat Rob (vriend van Martijn) ook met jullie groep mee reist, wat leuk!

Zoals Kim hierboven al schreef, we maakten het ons gister zelf erg moeilijk maar gelukkig gewonnen aan het eind.

Geniet er van! Gr Danielle

• 24 Oktober 2011 - 14:52

Sarah:

Collegerds!

Wat ben ik jaloers zeg, nu al! Leuk geschreven Marietje, het voelt net alsof je me stiekem toch hebt meegenomen uit dit kikkerlandje ..en Jeroen zoals altijd prachtig geposeerd voor de foto's, haha.

Geniet ervan kanjers!

XX

• 25 Oktober 2011 - 08:31

Opa Van Langen:

Hartelijk groet van Opa van Langen!!!!!
    Prettige vakantie en geniet ervan.

• 27 Oktober 2011 - 19:25

Astrid:

Wat een gave foto's!! En leuke verhaaltjes! Geniet er lekker van!
    Xx