Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: jeroenenmariekestam

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marieke

29 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Even een berichtje vanuit Brisbane,

We zijn met de Grey Hound van Byron Bay naar Brisbane gegaan. We vertrokken vrijdagochtend om 7.45 uur en we kwamen aan om 11 uur. Eenmaal aangekomen op de coach terminal, moesten we opzoek gaan naar de lokale bussen. We hadden met Ome Niek afgesproken dat we rond 12 uur zouden komen. Hij had verteld dat we bus 212 moesten nemen,deze zou namelijk voor zijn huis stopppen. Eenmaal aangekomen op het busstation konden we helemaal geen buslijn 212 vinden....wat nu?
We vroegen het aan een aantal mensen die daar werkten, maar zij konden ons niet helpen. Gelukkig kwam er een behulpzaam schoolmeisje ons helpen. Ze vertelde ons dat er geen rechtstreekse verbinding is en dat we eerst moesten overstappen. Na al dat wachten en zoeken kwamen we ruim een uur later aan bij Ome niek.

Eenmaal aangekomen gaf Niek een korte rondleiding: de badkamer, keuken (de koelkast met bier)en de rest was self service. Vervolgens uiteraard aan het bier met een sigaret. Niek klaagde nog wel dat hij van Faye moest stofzuigen en schoonmaken, omdat wij eraan kwamen haha...'dat maakte hem weinig uit' Uiteraard plassen in de eigen tuin was ook zeker niks bijzonders, waarna jeroen zijn voorbeeld volgde.

Diezelfde middag zijn we rond gaan rijden, langs de groothandel gegaan om bier te halen (erg duur: 6 flesjes voor 15 dollar) en uiteraard mochten de sigaretten niet ontbreken (20 dollar per pakje).
In de avond kwam Faye van haar werk en gingen we naar het hoogste punt van Brisbane..een amazing uitzicht. Daarna lekker gegeten in het restaurant.

De volgende dag (maandag) zijn heeft Niek ons de dorpjes buiten Brisbane laten zien o.a. cleveland. Ook een aantal baaien en stranden ontbraken niet. Ook gingen we naar het favourite kroegje van ome Niek, waar we een biertje en een wijntje bestelde.
Diezelfde avond een havencruise gedaan en naar de casino geweest...en ja ik won wel 40 dollar. Jeroen had het met iets minder moeten doen (10 dollar winst).

Vandaag zijn we in de ochtend zelf op pad gegaan. Lekker door Brisbane gewandeld en geshopt..niet dat we al te veel kopen vanwege de al zo volle backpack. In de middag zijn we naar Ome Jack gegaan, hij vierde zijn 71ste verjaardag..en ja ook hij houdt wel van een biertje. We hebben een rondrit door zijn tuin gehad met het golfkarrettje. Ook heeft hij de buurt laten zien (wat een grote huizen zijn daar zeg). Zelf heeft hij een erf van 1 hectare, zijn kleinkinderen spelen dan ook gewoon golf in zijn achtertuin.

Dus tot nu toe worden we hartelijk ontvangen. Bij Edwin en Selena kunnen we internetten (en ook eten:P)...

Er wacht ons nog een vol programma: morgen gaan we naar de steve irwin zoo, dinsdag naar de paardenrace (de melbourne cup is het belangrijkste race van australie en wereld). Woensdag hebben we een bbq met echte kangaroo vlees. Kortom we vermaken ons prima hier.

Zie onder de foto's. Ook bij het vorige verslag zijn foto's toegevoegd (van het surfen).

Groetjes vanuit brisbane

• 30 Oktober 2011 - 13:43

Jan En Mariëlle:

Hallo Jeroen en Marieke

Alweer heel wat beleefd in een week tijd. Jullie hebben nu de Australische afstanden kunnen ervaren.
    Willen jullie ome Niek, Faye, Edwin Selena, ome Jack en tante Margret en de rest van de familie vooral de hartelijke groeten van ons doen. En Jeroen en Marieke wees gewaarschuwd als ome Jack met zelf gebrouwen wijn aan komt zetten, volgens de verhalen van ome Jan (en ome Patrick) is het een verraderlijk goedje.
    Leuke foto's .
    Groetejs van ons allemaal

• 31 Oktober 2011 - 13:31

Linda:

Hee marieke!

Wat een avonturen beleven jullie zeg! De foto's zijn echt super mooi zeg! Ziet er echt uit als een paradijsje! Zulke mooie natuurfoto's! En dus ook al lekker geshopt haha:P? Ouwe shopqueen haha! Veel plezier nog!!!! Lekker genieten! XxX

• 31 Oktober 2011 - 18:38

Maarten:

Hey. ik zie dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben:) MOOI:D. Wij hier in nederland moeten seer buffellen zoals jeroen dat altijd zegt.. Het is niet anders!. Heel veel groetjes Maarten

• 01 November 2011 - 14:42

Clenda:

Hoi Jeroen en Marieke,

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Veel plezier! Xx

• 03 November 2011 - 10:35

Lynne Mulder:

Hee Marie!
    Het ziet er allemaal heerlijk uit! Jullie hebben veel in de planning staan, dus hartstikke leuk!
    Hier gaat het ook goed. Zaterdag hadden we gewonnen! Nu a.s. weekend tegen DSO. Dat wordt weer een lastige pot.
    Ik blijf je verhalen lezen, groetjes!

• 03 November 2011 - 18:15

RENE EN CONNY:

HE JEROEN EN MARIEKE.
    ALS WIJ DIT ZO LEZEN HEBBEN JULLIE AL HEEL WAT MEEGEMAAKT,EERST MET DIE GRIJZE HOND TE HOBBELEN OP DIE HELE MOOIE WEGEN,GOEDKOPE SIGARETTEN EN BIER GEKOCHT.VOOR DIE PRIJS DOE JE EEN SIGARETJE EN EEN BIERTJE PER WEEK.EN DIE FOTO''S ZIJN OOK WEER GEWELDIG MOOI.EN OME NIEK WEET NU WEL AAN WIE HIJ DIE STOFZUIGER MOET OVERHANDIGEN.WIJ HOPEN DAT JULLIE NOG HEEL WAT MOGEN MEEMAKEN,EN BLIJF FOTO'S STUREN.P.S.EN ALS JE WAT BIJ HET CASINO WIN JE WEET WAAR JE HET KAN LATEN STORTEN.MIJN BANK REKENING NUMMER IS BIJ JEROEN BEKENT.GROETJES RENE EN CONNY.