Steve Irwin Zoo en Paardenrace - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu Steve Irwin Zoo en Paardenrace - Reisverslag uit Brisbane, Australië van jeroen en marieke stam - WaarBenJij.nu

Steve Irwin Zoo en Paardenrace

Door: jeroenenmariekestam

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marieke

04 November 2011 | Australië, Brisbane

Vandaag laatste dag in Brisbane. Vorige week zijn we naar Steve Irwin geweest en de paardenrace.

De Zoo is ongeveer 1 uur rijden vanaf brisbane. 'Tussendoor' moesten we op de foto van Ome Niek. Je zag langs de weg een grote Berg/Heuvel. Was erg mooi. Maja, niks loopt natuurlijk soepel. We moesten over een treinspoor lopen om een betere foto te krijgen (volgens om niek)..Dus wij met zijn drieen richting het verbode gebied lopen om een foto te maken.
Toen zagen we innees iemand naar ons toelopen en die vroeg wat we van plan waren te doen. Dit was namelijk verboden gebied en je zou eigenlijk een boete krijgen van 3000 dollar per persoon....Oeehh das niet misselijk. Ome Niek praatte er gelukkig gladjes overheen en voor deze keer mochten we schadevrij weglopen..Kwam weer goed af.

Uiteindelijk zijn we aangekomen bij de Zoo...als eerste zie je Steve Irwin met zijn gezin (standbeeld)...daarna hebben we een bepaalde route gevolgd, waardoor je niks miste. Veel tropische vogels,alligators, kanaroo's en koala beren zijn we tegengekomen. Om 11.00 was er ook een krokodillen Show...was erg indrukwekkend. Alleen de vogelshow was een beetje in de soep gelopen...na het vrijlaten van de vogels kwamen ze niet meer terug. De verzorgers er achteraan rennen, maar dat was tevergeefs. Behalve de dieren, waren er ook prachtige planten en bomen. Het park was goed opgebouwd en prachtig om te zien. Zeker de moeite waard om ooit weer terug te komen. Voor de rest hebben we zo'n 200 foto's gemaakt van alle dieren etc., maar dit past helaas niet op de site. We hebben de mooiste eruit gepikt.

De volgende dag gingen we naar de paardenrace. De dag van de Melbourne Cup. Dit zou je ongeveer kunnen vergelijken met de WK finale, alle mensen enthousiast en in een feeststemming. Om binnen te kunnen komen moeten alle mannen in pak of een blouse aan. De vrouwen moeten hun pracht en praal tonen door middel van chigue jurkjes en bloemen in het haar. Uiteraard zijn wij backpackers, duis hebben we hier en daar wat kunnen lenen. Eenmaal binnen leek het net kermis. Overal bierkraampjes, muziek en eetgelegenheden. We liepen richting het stadion waar we eerst hebben onderzocht welke races we zouden zien en op welke paarden we zouden gaan gokken. Vervolgens opweg naar de toonbank op het geld te laten rollen. Helaas wonnen de 'beste' paarden niet, waardoor wij ons geld vaak kwijt waren. Gelukkig ging het maar op een paar dollar.
De Melbournecup werd gespeeld om 2 uur. Je kunt dan op 3 paarden wedden. Heb je deze drie goed dan win je 2400 dollar (bij inzet van 6 dollar). Helaas had marieke 2 paarden goed (wel de beste cijfers van iedereen), maar ging dus uiteindelijk met verlies naar huis. Voor de rest een prachtige dag gehad met Jack, Niek en Edwin.

Morgen gaan we met de vliegtuig naar Alice Springs. Maandag nemen we een 3daagse rocktour door de Outback.

• 05 November 2011 - 13:04

Edwin Stam:

G'day Jeroen en Marieke !

Wij wensen jullie mooie tijden toe met jullie verdere trip hier Down Under.
    Nadat jullie in de watten zijn gelegd begint nu echt het avondtuur en begint de reis pas echt.

Jullie worden de komende dagen in het diepen gegooid maar het word een tijd om nooit te veregeten.

Heel veel plezier met de Rock Tour en doe 'Dan' (onze reisleider) de groeten.

Groetjes, we zien de foto's wel te gemoed.

p.s. pas op voor de dronken Abo's !!

• 07 November 2011 - 20:41

Jan Stam:

Jeroen en Marieke,
    Als jullie naar Adelaide gaan en je wilt het oudelijke huis van je vader en ooms zien, moet je de train naar Salisbury nemen en uitstappen op station chida, dat is één station vóórr Salisbury. Links heb je Spains road.
    Die moet je nemen en na 500 meter ben je er. Het is op de hoek van spains road en coxfield court nummer 41.
    adres is; 41 spains road
    5108 Salisbury